יום שבת, 12 ביולי 2014

יש אצלנו ברחוב איש אחד שכולם מפחדים ממנו,
אח של בועז סיפר לו שפעם היו לו אשה וילדים ובוקר אחד הם נעלמו, 
עד היום לא יודעים מי ואיך העלים אותם...
מספרים שאחת לתקופה נעלם ילד מהשכונה וכנראה שהוא קשור לזה, 
שכל ערב הוא יוצא החוצה ומתחיל ליילל כמו תן.
אני משתדל לקחת בפרופורציה את מה שאח של בועז אומר כי הוא שקרן!
פעם הוא סיפר לנו שבחוות סוסים בכניסה לעיר הם מגדלים פרד עם חמש רגליים,
 רגל אחת מיותרת ואח של בועז סיפר שבעל החווה נכנס לגינס בזכות הפרד הזה
והוא עושה מליונים מפרסומות ותיירים.
עשו אתו פרסומת למוסטנג עם חמישה צילינדרים, הסלוגן היה "סוס או פרד",
 לא מוצלח במיוחד אבל מוכר, אני לא האמנתי לסיפורים של אח של בועז,
אבל היה לי משעמם ובועז הוא החבר הכי טוב שלי אז זרמתי אתו...
מתוך סקרנות החלטנו לבדוק את זה ובאחת השבתות כשאזרנו מספיק אומץ
או מתוך טיפשות מושלמת הלכנו לבדוק, כל היום שרפנו מול החווה,
 אחרי איזה חמש שעות הבנו שאין דבר כזה, לא חמש רגליים ולא פרד, פשוט שקרן.
כשחזרנו הביתה שעתיים אחרי צאת שבת חטפתי על הראש מאבא,
איזה חוסר אחריות להיעלם ככה ואיך הדאגנו אותם 
וגם ההורים של בועז חיפשו אותו...
הם אפילו באו לחפש אותו אצלנו בבית, אח של בועז ידע ושתק...
זה היה אז, עכשיו אח של בועז שכנע אותנו לעשות מארב ולעקוב אחרי 
האיש המפחיד של השכונה, אני לא יודע למה אבל הסכמתי...
התחבאנו על הגבעה שליד הבית שלי שם אח של בועז אמר שנראה אותו
אחרי כמה דקות של המתנה שמענו צעדים,
 אח של בועז שהתחבא אתנו כמעט עשה במכנסיים,  "זה הוא" הוא אמר.
בועז ואני הצצנו גם וראינו אותו, איש עצוב וכפוף כאילו נושא על כתפיו את עול העולם.
אני זיהיתי אותו וקיוויתי שבועז ואח שלו לא.

יש אצלנו ברחוב איש אחד שכולם מפחדים ממנו, זה אבא שלי, 
יש לו אשה שהוא אוהב וילדים שאוהבים אותו ונותנים לו סיבה לקום בבוקר.
 כי זה לא פשוט לחיות עם צלקות מהמלחמה וצריך סיבה, אז כל לילה הוא יוצא
לטייל וכשהוא מרגיש צורך לפרוק הוא פשוט צועק, ככה סתם על אלוהים.
ואלוהים שומע, שומע ומחייך, הוא שומר על אבא שלי גם היום, 
שיהיה חזק בשבילו ובשביל הילדים שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה