יום חמישי, 17 ביולי 2014

קוראים לי מן, איתי מן!
האמת שלא חייתי בשלום עם השם שלי,
הייתי אומר את השם ולא אוהב את מה שאני שומע,
 מרגיש כמו שילוב הברות סתמי...
ומדובר בכולה שתי הברות...
יש לי גם שם שני אבל זה בכלל מוזר וזר לי וממש לא שגור.

כשהיו שואלים אותי לשמי הייתי אומר אותו בחצי לחישה
 וזה היה מתכון לטעויות.
לפעמים זה לקח חודשים עד שאנשים גילו שלא קוראים לי איתמר או טל, ניתאי או נתן...
בתחילת גיל הטיפשעשרה הייתי בטוח שאחליף את השם בגיל שש עשרה,
אבל הייתי חלש ולמזלי קיבלתי רגליים קרות....

מסתבר שמישהו שם במשרד הפנים ארגן לי הפתעה לכבוד יום ההולדת השישה עשר,
שם חדש, על דעת עצמו או טמטומו...
ועד גיל 19 הסתובבתי עם השם "אתי",
 מישהו שם כנראה חשב שזה מצחיק, אבל כמו שאומרים, 
צוחק מי שצוחק אחרון (או שזה מי שהבין לאט)
בכל מקרה חוויתי השפלות בקופת חולים, בלשכת גיוס
 ובכל מקום שמכבדים בו ת.ז. כארד,
אולם המתנה מלא שומע את הקריאה "אתי מן? תורך"...

אני מתמהמה שניות ארוכות וקם באדישות כאילו בלי קשר ולוחש "זה איתי מן..."
 ומרגיש את המבטים ננעצים...
בגיל 19 תיקנתי במשרד הפנים את השם בתעודת הזהות,
 אבל זה היה מאוחר מידי בשביל החוגר...
וככה התגייסתי לצה"ל כ"אתי דוד מן"

עברו להם טירונות וקורס בצריפין, 
סה"כ לא הרביצו לי חזק מידי ושרדתי ארבעה חודשים ראשונים בצבא.
עוד 32 חודשים למנייאק!
אז זהו שלא, בשלב מסוים כשנה מהגיוס קרא לי למשרד המ"פ מי ששימש כפקיד הפלוגתי
ואמר שיש בעיה עם תאריך השחרור שלי,
מסתבר שבלשכת הגיוס היה מישהו שהצדיק את הקב"א שלו
וגזר עליי שירות מקוצר של 24 חודשים, כנראה שהשם "אתי דוד מן" נשמע נשי
ומספיק בשביל לקבוע את מין העובר...
היו מגעים להמשך בשירות קבע אבל לא אושר לי, 
אז השתחררתי כעבור שנתיים...
צחקתי אחרון!

סמל אתי דוד מן, מס' אישי *******      18/10/1998 -5/10/2000  


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה