יום שישי, 22 באוגוסט 2014

איך אפשר לסכם 92 שנות חיים בכמה מילים? אי אפשר, ביחוד בגלל שמתוכם היה לי חלק רק בכשליש...
לכן אעשה זאת בפרקים!

פרק א.  סבתא תמר של המטבח
אני לא אשכח במיוחד את ארוחות הבוקר, היינו מגיעים מרמת הגולן אחרי נסיעה של שלוש שעות ישר לארוחת בוקר, לסלט קצוץ דק דק
שאם אצקצק בלשוני אטעם את הגזר שרוסק בפומפייה, את הבצל הירוק הקצוץ והצנוניות שהבאת מהגינה.
החביתה המושלמת עם החלב...
במסעדות היא מוגשת כאומלט ואצלך היא הייתה סטנדרט...
חלב חם בקומקום שורק על הגז לכוס נס על חלב והקוטג' עם הלבן שהכנת לסבא כל בוקר בלי יוצא מן הכלל.

ב. סבתא תמר של הגינה
מאחורי הבית בבני ברק טיפחת לך חלקת אלוהים משלך, לא גינה גדולה אבל אחת שאפשר וצריך להתגאות בה
ירקות ממינים שונים והכל אורגני
אצלך למדתי מהו קומפוסט, אצלך בעצם למדתי את הבסיס לחקלאות,
אני באתי מהמושב לעיר בשביל ללמוד ממך להיות חקלאי ואני גאה על כך.

ג. סבתא תמר של הבית
תמיד מסודר ונקי, הכל במקום וכמו שצריך, כל בוקר הולכת למכולת החלון כדי להביא מוצרי חלב הביתה
מסתובבת בשוק לקנות ירקות והכי חשוב קרפיון חי שיסתובב קצת באמבטיה לפני שהוא הופך לגפילטע פיש מספר אחד.
על המזנון בסלון תמונות וכלי בדולח
סוכריות מנטה ומפה סרוגה
אחד הזכרונות החזקים שלי, בכל פעם ששמעתי את "מעשה בשלושה אגוזים" ראיתי מול עיניי את הבית של סבתא, המזנון בסלון ומרפסת התריסים הקטנה.
עוד זכרון, ערימות של מצות במחסן,
כאילו ערכתם סדר של בית חב"ד...

פרק ד. סבתא תמר של הנכדים
תמיד דואגת ותמיד יש זמן וכוח בשביל הנכדים ואחר כך לנינים, עכבר ממטפחת ומהההה של כבשה בדיוק
מקסים ויש עוד אבל את אלה אני רוצה לזכור יותר מכולם!

ה. ואחרון, תמר של אפרים!
תמיד דואגת לסבא, שיאכל טוב ויתלבש טוב, תומכת ומלווה בשירה.
גם בשנותיו האחרונות, אלה שלא אמורות לכבד את שנותיו היפות, דאגת
שיאכל טוב ויראה טוב, שיהיה מסודר, נקי ומגולח.
הייתי בא איתך לבקר את סבא בבית האבות ורואה אותך באהבה רבה מגלחת את זקנו ומנקה את פניו, אחר כך שמה אפטר שייב שיריח טוב.
מאכילה את סבא בעוגת מיץ וברסק תפוחים ובוכה, בעיקר עליו, על כמה שסבל ועל כמה שעוד סובל.
כמה אהבתם, אתם הייתם זוג לדוגמה!

עכשיו אני נפרד סבתא יקרה ואהובה
תחסרי לי ולכל המשפחה, תחסרי לעולם, כבר אין היום אנשים כמוך,
טובים, צנועים, אך אצילים!
נוחי בשלום ותהיי רגועה, אני לא הולך בגרביים, נעלתי נעלי בית.
אוהב תמיד, איתי!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה